• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 23 شهریور 1398
کد مطلب : 78073
+
-

معضل نبود پارکینگ در خیابان‌های استان

رئیس پلیس راهور کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که نبود پارکینگ عمومی در معابر شهری ما یک معضل است گفت: زمین تأمین اجتماعی با ظرفیت هزار خودرو در مرکز شهر یاسوج ظرفیت خوبی برای پارکینگ بود که توسط شرکت کوثر محصور و به حال خود رها شده است. 

به گزارش تسنیم، «اسماعیل خوشوقت» در نشست شورای ترافیک کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که در چند سال اخیر اکثر تلفات ما در معابر درون شهری عابران پیاده بوده‌اند اظهار کرد: در سال گذشته 60 درصد و امسال 70 درصد تلفات ما در معابر درون‌شهری را عابران پیاده تشکیل داده‌اند. وی با اشاره به این‌که 64 درصد تلفات تصادفات درون شهری استان در سال 97 در مراکز درمانی اتفاق افتاد افزود: 57 درصد علل این تصادفات بی‌توجهی به جلو و 26 درصد ناتوانی در کنترل سرعت وسیله نقلیه بوده است. 

رئیس پلیس راهور کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای امسال تا هفته گذشته 11 نفر در تصادفات درون شهری استان جان خود را از دست دادند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 16 درصد کاهش تلفات داشتیم. خوشوقت به مشکلات ایمن‌سازی معابر درون‌شهری استان اشاره و بیان کرد: در این زمینه نسبت به سایر استان‌ها محروم هستیم و شهرداری‌های ما به حمایت جدی نیاز دارند. 

وی آموزش، فرهنگ‌سازی، نصب پل‌های عابر پیاده و سرعت‌کاه‌ها را در کاهش تصادفات درون‌شهری موثر دانست و ابراز کرد: ما در معابر شهری استان، چراغ عابر پیاده نداریم که یک ضعف است. رئیس پلیس راهور کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که به پیست موتورسواری در شهرهای استان نیاز داریم گفت: در شورای ترافیک کشور، راه‌اندازی پیست موتور‌سواری در یاسوج مصوب شد که نیاز است در شهرهای دهدشت و گچساران هم مصوب شود. 

خوشوقت با بیان این‌که نبود پارکینگ عمومی در معابر شهری ما یک معضل است گفت: زمین تأمین اجتماعی با ظرفیت هزار خودرو در مرکز شهر یاسوج ظرفیت خوبی برای پارکینگ بود که توسط شرکت کوثر محصور و به حال خود رها شده است. وی به مشکلات ترافیکی شهر یاسوج اشاره و ابراز کرد: تنها استانی هستیم که شاید حمل‌و‌نقل عمومی پویایی نداریم و باید خط ویژه برای برخی معابر پیش‌بینی شود. 

این خبر را به اشتراک بگذارید